13 Ağustos 2012 Pazartesi

İlk deri deneyimim


Elim dikiş tuttu tutalı hayatımda ilk defa bu sene deri kumaşla bi çalışma yaptım.Yeğenime diktiğim bu yelek fotoda büyük gözüküyo olabilir ama aslında mini minnacık :) Yeğenim henüz 1 yaşında bile değil.Benim saptadığım bir konu var sanırım ufaklıklara bişeyler dikmek çok daha zor.Kol evlerindeki dönüşler, Yaka ve etek ucundaki uç kısımlar.Kimbilir belkide beni zorlamıştır.Yeğenimin kullandığı bir yeleği baz kalıp kullanarak biraz daha büyük bir kalıp çıkardım.Malum çocuklar çok çabuk büyüyorlar, biraz daha uzun ömürlü olması için.Dikimi zor dedim ama kalıbı çıkarmak 5 dakikamı almadı açıkçası.Ufacık çizgiler okadar tatlı oluyoki :)


Cep kullanmadım modelde sadece kapak yaptım.Yelek zaten ufak olacağı için boğmak istemedim ceple o yüzden sadece kapak kullandım.Bu arada deri kumaşla çalışma yapan bilir gerçekten çok zordu dikimi.Çok kalın ve parlak bir kumaş olduğu için, dikiş hatasını asla kabul etmiyor.Bir yeri yanlış diktinmi sökeyimde düzelteyim dedinmi vay haline.Kumaş anında delik deşik kalıyor elinde.


Önde cep falan kullanmadan direk kapak kullandığım için arkayıda sade kullanmak istemedim.Parçaladım parçalayabildiğim kadar :) 5 parçada karar kıldım en sonunda.


Parçaları birleştirdikten sonra sağ ve sol olarak dikişin her iki tarafına düz dikiş çektim.Böylece Kumaş kalın olduğu için şişkin görüntü gitti ütüyü basıncada kumaş daha düzgün bi görüntü verdi.Neyseki Her dikişin sonunda olduğu gibi bu kumaşla olan savaşımıda ben kazandım.Ailemizin en miniğine elimden geldiğince bişeyler diktim.Güle güle giysin inş.Hep gülsün...

12 yorum:

  1. yiğenin güle güle giysinn :)
    kesinlikle katılıyorum ufsk şeyler dikerken bende zorlanıorum kolevleri vs de :)
    ay şöle bi tütütütütü diyim de nazarım değmesinn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kübracım :)Nazar değecek bişey yok aslında ama benimde biyerlerimi kaşımam gerekiyo sanırım :D neyse dilimi ısırsam yeterli olur şimdilik :D

      Sil
  2. Şöyle bir hayal ettim de bu minicik yelek o minicik bedende nasıl güzell durur:)Ellerine sağlıkk ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne güzellik :) Teşekkür ederim meelvin'cim çok sağol :)

      Sil
  3. kol evleri konusunda sana katılıyorum.daha zor oluyor gerçekten.bu miniş ceket çok güzel olmuş.eminin büyümüş de küçülmüş gibi duruyordur içinde.kumaşın suni mi gerçek mi? elimde gerçek deri var da dikemem diye dokunmuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle edacım küçük adam gibi oldu aynı :) Kumaşım suni canım önden olan fotoyu büyütüp bakarsan farkedersin içide hafif polarlı gibi.Bende gerçek deri olsaydı bu kadar cesaretli davranamazdım belkide haklısın :)

      Sil
  4. ne kadar şirin olmuş bu bayıldım :):):




    bende sizi bloğuma beklerim beğenirseniz izleyicim olmanızıda isterim hoşçakalın:):)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş grldinn süslü püslüü :))))) teşekkür ediyorum tatlım yorum için.blogunuza geliyorum hemen beğenmemek nedemek aşk olsun :)

      Sil
  5. Kesinlikle zor bir dikim hata kabul etmeyen:)) elinize sağlık, gerçekten çok hoş.. Ufaklıklara birşey dikmek evet bence de daha zor...minicik kol yuvaları, dönmesi gereken biye ve verev parçalar vs...:) ben yeleği çok beğendim tam bir küçük adam olmuştur:)....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok zor ama üstünde görünce verdiği zevk paha biçilmez teşekkür ederim :)

      Sil
  6. ellerinize sağlık en zor dikiş deri ve şifon test ettim denedim :) çok şirin olmuş bayıldım nasipse bende düşünüyorum dikmeyi bende beklerim bloğuma kolay gelsin bol dikişli günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldiniz sibel hnm.Güzel yorumlarınız içinde çok teşekkür ederim :) Ben uzun zamandır takipteydim sizi halaada devam ediyorum takip etmeye, deri yelek dikimizide bekliyorum.sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...